Przystosowanie i wdrożenie aplikacji Guidewire BillingCenter
Projekt rozpoczęty w 2010 roku od zebrania
wymagań klienta i stworzenia architektury rozwiązania.
Zastosowana metodologia: Agile
W obszarze samej aplikacji zespół CFT zaimplementował szereg wymagań klienta przystosowując ją do istniejących
procesów biznesowych, w szczególności,
reguł fakturowania:
- procesowanie
i alokacja środków pieniężnych na poszczególne polisy
- zbieranie
i przetwarzanie danych finansowych
- reguły
procesu powiadamiania o zaległościach w płatnościach i przekazywanie informacji
do windykacji
- obsługa
płatności elektronicznych (EFT) zarówno w celu poinformowania klienta o
terminach płatności jak i automatyzacja zadania
- obsługa
banków i płatności hipotecznych w zakresie przyjmowania płatności, wysyłania nadpłat
bezpośrednio do banku, rozdzielenia fakturowania miedzy ubezpieczonym a bankiem
Ekrany aplikacji zostały zmodyfikowane pod
szczególne potrzeby klienta, aby przejście z poprzednio używanych systemów było
jak najprostsze. Brakujące funkcjonalności (istniejące dopiero
w kolejnych wersjach systemu) zostały w całości zaprojektowane i dodane przez zespól CFT, w tym konta
wierzycieli hipotecznych wraz fakturowaniem i procesowaniem płatności.
System został skonfigurowany do wsparcia
wszystkich linii biznesowych na rynek komercyjny i detaliczny.
Integracja aplikacji z innymi systemami
klienta w zakresie systemu polis:
- umożliwienie
przyjmowania informacji dotyczących polisy w czasie rzeczywistym, również
zmiany danych zarówno informacyjnych jak i finansowych
- dwustronna
komunikacja mająca na celu synchronizacje stanu polisy w obu systemach
- integracja
dzięki wykorzystaniu webservices umożliwiła komunikacje systemów napisanych w
dwóch różnych technologiach
Integracja aplikacji z innymi systemami klienta w zakresie systemu bankowego:
- przyjmowanie
informacji o płatnościach jak również wycofanie ich w przypadku błędnych czeków
- wysyłanie
informacji zbiorczych o niezapłaconych polisach i fakturach umożliwiających szybszą
identyfikacje czeku po stronie banku
Integracja w zakresie systemu płatności elektronicznych:
- przyjmowanie
płatności kartami kredytowymi lub przelewami
- automatyzacja
wysyłania zadania o płatność (Electronic Funds Transfer)
Pozostałe zrealizowane funkcjonalności:
- uwierzytelnianie
użytkowników zintegrowane z domena (LDAP)
- system
druku czeków wychodzących
- system
przechowywyana dokumentów paperless
- system
drukowania dokumentów i wysłania do klienta
- hurtownia
danych
Zespół CFT przeprowadził kilka serii testów wydajnościowych w celu
zaproponowania wystarczającej i rozwojowej platformy sprzętowej. Stworzyliśmy oraz rozszerzaliśmy bazy raportów w zakresie:
- dane o
polisach i ich płatnościach
- raporty
finansowe
W okresie poprodukcyjnym do zadań zespołu projektowego zostały włączone nastepujące zadania:
- monitorowanie
stanu systemu łącznie z integracjami oraz stanu danych
- rozwiązywanie
problemów aplikacyjnych i wprowadzanie poprawek
- analiza i
wdrażanie uaktualnień systemu
- wsparcie
użytkowników biznesowych – odpowiadanie na pytania i pomoc w dopasowaniu
rozwiązania